asiakaspalveluKoulutusPsykologiaTyöhyvinvointiTyöhyvinvointiTyössä jaksaminen

Asiakaspalvelun kehittämisestä

asiakastyön kehittäminen

Arkipäivää asiakaspalvelussa: Kehon kieli paljastaa stressaantuneen asiakkaan

YLE kirjoitti aikanaan jutun, jossa sain asiantuntijan roolissa kommentoida ja kertoa, miten  stressaantuneet, ärtyneet asiakkaat ovat arkipäivää asiakaspalvelutyössä. Tottuneelle asiakaspalvelijalle asiakkaan eleet, ilmeet ja liikkeet paljastavat paljon siitä, millä mielellä asiakas on liikkeellä tai  mitä on tulossa.

Mentaalivalmennuksen harjoitus voi auttaa: Mielikuvitusämpäri välissämme

Asiakaspalvelun kehittämisessä hankalissa tilanteissa käytän paljon mentaalivalmennuksesta tuttua kuvitteellista ämpäri -tekniikkaa. Se on ikään kuin mielikuvitusämpäri, joka asettuu  asiakaspalvelijan ja vahvassa tunnetilassa olevan asiakkaan väliin

Tällöin asiakkaan tunneryöppy ei tavoita asiakaspalvelijan ihoa ja ydinminää, vaan solahtaa suoraan ämpäriin. Kymmeniä kertoja tämä jo on auttanut akuuteissa tunteiden purkamistilanteissa asiakaspalvelijoita pysymään työssään hyvinvoivempina ja  paremmin työtään jaksavina.

 

Lue YLEN juttu alta

Tarvitaanko teillä asiakaspalvelun kehittämistä?

Ota rohkeasti yhteyttä ja katsotaan yhdessä, miten voin parhaimmin olla avuksenne ja siivittää liiketoimintaanne kasvuun parempien asiakaskohtaamisten avulla.  

 

Olen kouluttanut pari vuosikymmentä eri toimialojen työyhteisöjä SoTesta opetus- ja kasvatusalaan, kaupan alasta myynti- ja markkinointitoimialoille sekä palvelualoilla paremman asiakaspalvelun, stressinhallinnan sekä asiakaslähtöisyyden kehittämisen näkökulmasta. 

Tykkäsitkö tästä? Jaa vapaasti muillekin